25 Mart 2011 Cuma

Duydum ki, blogger'a izin cikmis, arayi daha fazla acmadan blogu guncelleyeyim dedim.
Neler neler oldu son bir ayda, bir dusunelim:

Ben epeyce agir bir grip gecirdim, iki cocukla atlatmak kolay olmadi ama gecti gitti iste. Ben hastayken Derin her yere tirmanmaya basladi. TV sehpasina, mama sandalyesine oradan da yemek masasina gecmek gibi turlu cambazliklar yapmanin cok eglenceli olduguna kanaat getirdi.

Iki ay once Derin'e isaret dili ogretmeye baslamistik. Kus, muzik ve ordek isaretlerini yapiyor. Yavastan konusmaya da baslayacak gibi. Son donemlerde cok gelisti, soyledigimiz seyleri iyice anlar oldu. "Hadi disari cikiyoruz, ayakkabilarini giy" dedigimizde gidip giymeye calisiyor ayakkabilarini.

Defne 2 yasina kadar hic TV seyretmedi. Ikinci cocukta bunu devam ettirebilmek cok guc. Derin gunduz uyurken Defne okulda oluyor. Okul donusu 45 dakika kadar TV seyrediyor. Oturup seyretmese de, Dein'in de ilgisini cekiyor. Defne "TV'yi acalim mi?" dediginde, bir bakiyorum Derin kostura kostura oturma odasina gidiyor :)

Defne, harflere, okuma yazmaya cok ilgi gosteriyor. Gordugu her seyi okumaya calisiyor, eliyle harflerin uzerinden geciyor. Bazi kelimeleri taniyor,okuyabiliyor,yazabiliyor. Sanirim Eylul'de okula baslamadan ( burada 4.5 yasinda basliyorlar) neredeyse bu isi cozmus hale gelecek.
4 yas cocugu cok eglenceli,bazen soyledigi seylere cok guluyoruz. Gecen gun aramizda soyle bir konusma gecti.
D: Babamin karnindan bebek cikacak mi?" dedi.
I: Nasil ? Niye ki?
D: Ben kiz bebek istiyorum da o yuzden

Himm, demek ben Derin'i dogurunca, benden umidi kesmis, babasindan kiz dogurmasini istiyor :))

I: Defne'cim bebekleri sadece anneler dogurur. Baska bebegimiz olacagini sanmiyorum artik.
D:Aaa, ben ikiz bebek isiyordum ama...

Ingiltere'ye bahar geldi, cicekler acti. Hatta bugun 17 derece burasi. Uzun ve soguk kis aylarindan sonra cok iyi geliyor insana.







3 yorum:

  1. cok gecmis olsun Isil.

    Defne'nin sorusuna cok guldum, canim ya.. :)

    Marmite tuyosu icin tesekkur ederim, gecen gun alip dedigin gibi denedim, begendim (evet tanimlanamazmis tadi, katiliyorum. :))

    YanıtlaSil
  2. Bu arada Mira'da şimdiden bu kardeşim erkek olacak ama bundan sonraki kız olacak demeye başladı :) Hatta arada beğendiği şeyleri - bebekler için uygun olduğuna kanaat getirirse - bunu Ada'ya, bunu da kız kardeşime alalım deyiveriyor...

    YanıtlaSil
  3. o nasıl bir yeşillik?! aynı bizim buralar :p
    sevgiler, öpücükler.

    YanıtlaSil